Zgodba o tenzing norgei o plezanju everest

Šla je 1953. Ko sem prejel pismo iz polkovnika lova. Povabil me je, da se udeležim ekspedicije na Everest in mi ponudil delovno mesto Sardarja - vodjo skupine Sherpova. Pobrali smo dvajset nosilcev. Skoraj vsi so bili veterani Everesta.

Bil sem odgovoren za nosilce, poleg tega pa sem bil tudi norter in udeleženec napada. Kot vedno pred vsako pomembno kampanjo sem poskušal doseči dobro fizično stanje. Vstal sem zgodaj, naložen kamne nahrbtnika in levo za oddaljene sprehode na dvigu, ki okoli Darjeeling, ni kadil in ni pil! To je bilo moje sedmo potovanje v Everest. Imel sem trideset devet let. Tokrat sem se odločil, da bom prevzel Everest ali umrl.

Na ta dan, ko smo izvedeli od Darzhling, me je eden mojih prijateljev prinesel majhno indijsko potrditveno polje in prosil, da ga pusti na vrhu. Moja najmlajša hči, Nima, vlekel kos rdečega modrega svinčnika in prosil za isto. Obljubil sem, da bom izpolnil njihovo prošnjo.

Ko je v baznem taborišču po zdravljenju, me zdravniki spoznali na fizičnem stanju, najmočnejši od celotne sestave ekspedicije, je bilo odločeno, da bom zagotovil priložnost skupaj z novim Zealander Edmund Hillary, da bi najnovejši vzpon na vrh. Poleg nas naj bi poskus vzpona na vrh naredil še en "Deuce" - Charles Evans in Thomas Bourdillon. Hillary, s katerimi zdaj nismo delili, je bil velik plezalec z veliko prakso vzpenjanja na vrhove Nove Zelandije. Biti oseba, ki jo ni storil. Toda v nekaj dneh smo bili napolnjeni s tem, da bi se prijatelj spoštoval in zaupal.

Zgodba o tenzing norgei o plezanju everest

Moram reči, da so živci med takim vzponom zelo napeti. Vsak udeleženec ekspedicije - naj bo to plezalec ali porter - vsako minuto, ki grozi ozebline, razpadajoče sile. Luči se še vedno borijo za kisik, kar ni dovolj. Vso žejo žeje in ne poteši snega, niti topljenega ledu. Glava in grlo sta nenehno boleče, slabost se počuti. Mnogi popolnoma izgubljajo apetit, vendar je najtežja katastrofa nespečnost. Na pomembnih višinah so bili vsi Britanci prisiljeni sprejeti tablete za spanje, da bi se vsaj malo sprostili.

Počutil sem se bolje kot drugi: nisem zamrzdel in nisem čutil nobenih bolezni preprosto zato, ker je ves čas delal. Ukvarjal sem se z opremo, preveril stanje šotorov, led je bil obdelan in kuhani vroči pijači. In ko ni bilo ničesar za početi, sem samo izbral rezine ledu ali kamnin in si premagal roke, da bi izboljšal krvni obtok. Nikoli nisem imel glavobola ali slabosti, in nikoli nisem sprejel tablet za spanje.

Brez posebnih dogodivščin smo dosegli predmet, od koder se je začel vzpon. Južno sedlo je bilo poraženo z osmim kampom, Budilov z Evansom pa ga je moral pustiti vsak drugi dan. Na vrhovih so ostali 3.300 metrov - približno 1.000 metrov. Če ne dosežejo vrha, bomo po njih poskusili srečo z Hillary in jaz. Za nas naj bi se deveti tabor razbil še višje, od tam pa bi se zadnji poskusili. Tako smo že od samega začetka veliko več možnosti za uspeh. 23. maj, Bourdillon in Evans je začel vzpon. Vsak drugi dan in smo se preselili v njihove sledi.

Prvo noč smo preživeli v sedmem kampu, kjer nas je nekaj tovariši. Ob doseganju osmega tabora smo ujeli Sherpo, ki smo ga imenovali "Ball" - "Bear". On in drugi Sherp sta hodila skupaj s polkovnikom Khant. Toda to jutro se je žoga počutila slabo in se ni mogla dvigniti nad. Polkovnik lov in drugi Sherp se je premaknil, nosil zelo težko prtljago.

Nadaljevali smo vzpon in po nekaj časa videli polkovnik Hunt in Sherpa, ki se je spustila navzdol in navigala. Oba sta bila popolnoma izčrpana. Hunt je postal slab. Pripravil sem vročo pijačo iz limoninega soka in jo položil v šotor. Ko je lov zapustil malo, nam je povedal, da so dosegli višino 27.350 čevljev in levi opremo za naš tabor. Odšli so za nas in kisikove aparate, uporabljene pri plezanju. Brez kisika na spustu in povzročila takšno šibkost.

Zgodba o tenzing norgei o plezanju everest

Začeli smo pričakovati vrnitev Bourdillona in Evans. Čakamo, čakamo, pogledam. Končno sta se na belem ozadju snega pojavila dve majhni figuri. Pohiteli smo proti, zavedali se, da Burdillon in Evans nista dosegla vrha, saj je bilo prezgodaj. Bili so tako izčrpani, da niso mogli dati besede. Končno so rekli, da so prišli le do južnega vrha - najvišjo točko na svetu, ki jo je človek dosegel, vendar niso dosegli vrha.

Tisto noč smo vsi spali v treh majhnih šotorih. Veter je padel, kot dovolj in ob zori je začel godrnjati, kot tisoč tigrov. Ne bi bilo nobenega vprašanja, da bi šli na takšen vrtalnik. Ves dan smo ležali v šotorih, v velikih količinah, ki absorbirajo čaj, kavo, juho in limonin sok. Druga noč je bila tako nevihtna kot prva. Ležal sem poslušanje vojne vetra. Približno osem v jutranji tišina je nenadoma prišla. Hillary in jaz sva se pogledala. Da, zdaj bomo poskusili!

Nekaj ​​minut pred devetimi O`clock George Lowe, Alfred Gregory in Sherp Ang Niima se je premaknila na cesto. Vsak od njih se mora zajebavati približno šestnajst kilogramov, ki tehtajo in kisikovo masko. Hillary in jaz, ki sta kasneje nosila dvajset kilogramov, nastopila uro kasneje. Gremo naprej za nas v ledu. In hodili smo se za njimi, ne preveč potratni sile. Okoli poldneva, smo jih ujeli. Bili smo tik na mestu, kamor je prišel polkovnik Hunt in kjer je pustil hrano in kisik. Zdaj smo morali to prtljago priložiti svoje in prenašamo nadaljnjih dvajset - kilogramov.

Dviganje je postalo slabše, naši koraki pa so se upočasnili. Ob dveh popoldne smo bili že strašno izčrpani. Izbrali smo mesto za tabor z visokim pečinom. Trije naši tovariši so nas zapustili in se začeli spuščati, in se posloviti s kratko željo:

- Sreča in srečo!

Zgodba o tenzing norgei o plezanju everest

Hillary in jaz sva bila sama na nadmorski višini 27.900 čevljev, v najvišjih kampih, ki jih je ustanovil oseba. V temo, ki smo jo delali, rezanje, izravnava zemljo. Na koncu smo bili prisiljeni predati in postaviti šotor na povsem nevredno površino. Nato se je začela muka z vrvmi in zatiči. To je trajalo petkrat dlje kot običajno. Končno je bil šotor okrepljen in mi, stisnjeni navznoter, vzdihnemo z olajšanjem.

Ponoči smo ležali s spalnimi vrečami, ki vlečejo vse puloverji nad seboj. Bilo je 29. maja. Zjutraj smo se zbudili približno štiri. Ni slišal noben veter. Kuhala sem in pripravila vroč limonin sok. Vrgli smo krošnja šotora. Vreme je obljubil, da bo lepa. Z veseljem smo bili zaseženi. Toda težave se je zgodilo. Hillary je za noč odstranil čevlje in jih položil pod glavo. Ko jih je potegnil ven, se je izkazalo, da so zamrznjeni. Eno uro smo jih držali nad ognjem primusa, zmečkani, razbijali ... končno je Hillary lahko oblekel čevlje in izstopili smo iz šotora. Bilo je pol sedmih zjutraj. Zračna prozorna, tišina. V roke smo potegnili tri pare rokavic: prva svila, potem volnena, na vrhu pa so ponjava. Na nogah so bile mačke in na hrbtu - kisikove naprave, ki so tehtale šestnajst kilogramov. Onevam štiri zastave tesno na ledeni sekiranju: Nepal, Indija, Združeni narodi in Združeno kraljestvo. V žepu jakne je ležal majhen ugrizni kos obarvanega svinčnika moje hčerke.

- Pripravljen si? Hillary me je vprašal.

Hillary čevlji so se še vedno spraševali in me je prosil, da grem naprej. Potem smo se redno spreminjali: eden je bil spredaj, potem še en. Takoj na južnem vrhuncu je pred nami stala prava zasnežena stena. Najbolj slabo je bilo, da je bil sneg ohlapen in je pogledal pod nogami. Tudi mi smo izklesani in čez nekaj minut se mi je zdelo, da bom zdaj prepeval, pred vznožjem velikanske gore. To je bil najtežji kos poti. Tudi zdaj, ko se ga spominjam, se goosebumps plazi po hrbtu.

Končno smo ob deveti uri prišli do južnega vrha. Zdaj smo pustili majhen del poti - 300 čevljev. Na levi in ​​desni - brezno globine 8000 čevljev. In med njimi ozki greben.

Počasi, počasi smo dosegli zadnjo pregrado. To je bila ogromen skala, ki je štrlila neposredno z grebena. Hillary, ki jo je varovala, je šla naprej. Z velikimi težavami se je povzpel na skalo. Zdaj je držal vrv in jaz sem ga povzpel. Na skali smo malo počivali. Pred nami je bil vrh, popolnoma blizu.

Še naprej smo šli, premagali majhne snežne snove, vsakič, ko razmišljamo: »Mogoče je že zadnji?". Končno smo prispeli do kraja, od koder je bil viden samo en snežni del in za njim - nič drugega kot modro nebo ..

... nekaj korakov od vrha, Hillary in jaz sem se zadržal. Pogled gor, smo se preselili. Vrv, ki nas je povezala, je bila dolga trideset metrov, vendar sem jo držal v desni roki skoraj popolnoma zasukana, tako da je bila razdalja med nami le šest metrov. Šli smo počasi, toda ritmično: Hillary - prvič, jaz sem drugi. Sploh se mi ni zdelo, da bi poskušal biti prvi ... in nenadoma smo se znašli na vrhu. Hillary je vzel prvi korak, sem stopil takoj po njem ..

... kasneje na to temo je bilo veliko neumnih pogovorov in gossip, in da bi se končal z njimi, Hillary in jaz napisal skupno izjavo, v kateri smo potrdili, da smo "vstopili na vrh skoraj istočasno". Toda potem so se začeli oprijeti besedo "skoraj". Pravi plezalci vedo, da takšen spora nima smisla: ko sta dve tovariši povezani z eno vrvjo, so skupaj v polnem pomenu besede ... in če je dejstvo, da sem bil sam korak za Hillarary je sramotno zame , Pripravljen sem živeti s to sramoto in dlje.

Ko smo bili na vrhu, smo v takih primerih naredili, kar počnejo vsi plezalci. Stresla sem si roke, nato pa sem objela Hillary, nato pa smo se kot nori ploskali po ramenih, dokler lokomotive niso začele dihati, kljub kisikom maskim. Bilo je 11.30 zjutraj. Ozrli smo se. Nebo je bilo modro, bolj kot kdaj koli prej. Od Tibete je pihal nežen vetrič in trak snežnega prahu, ki je vedno rezal Everest, se je zdel povsem enostaven.

Z vsemi stranicami so bili mogočni Himalaja. Če želite videti znane točke, je bilo zdaj treba samo pogledati navzdol. To je bil spektakel, še nikoli me je videl: grozno, divjo in veličastno hkrati. Vendar se nisem bal.

Zgodba o tenzing norgei o plezanju everest

Hillary je izvlekla kamero in začela streljati vse naokoli. Odkril sem štiri zastave. Potem me je Hillary fotografirala. Prav tako sem želel posneti sliko Hillary, vendar je samo mahal svojo roko in se ni dal. Kopal sem v snegu v snegu, v njej sem dal svinčnik nimes in sladkarij. Hkrati sem mislil, da sem Everest predstavil sladkarije, saj jih doma predstavljajo kot znak naklonjenosti.

Na vrh smo preživeli petnajst minut. Treba je vrniti. Toda čeprav smo se mu mudili vrniti, bi morali skrbno iti dol. Večina nesreč se pojavi v gorah med spustom. Počasi smo hodili v globokem snegu, poskušali smo uporabiti korake, ki smo jih izklesali, ko se vzpenjamo. Ko smo prišli do osmega tabora, me je srečal George Lowe. Fed, nas je odpeljal in spal. Bili smo izčrpani in srečni.

Še dva dni porekla, in smo se znašli v taborišču. "Zdaj sem svoboden, sem si mislil, - brez Neota Everesta".

... ko smo se odpeljali skozi Nepal, so se ogromne množice zbrale povsod. "Dolgo živeti Tenzing!"- je zavpil vse. Travali so me čestitam, skušali so me, da bi me dali nekaj papirjev za avtograme ..

V kraljevi palači mi je kralj Nepala Gribubana podelil najvišji red Nepala in mi dal svoje osebno letalo. Skupaj z družino sem letel v New Delhiju. Tam spet ves čas obkrožen množice ljudi. Premier Indija Nehru me je vzela in mi veliko pozornosti posvetila. Prepričal me je, da grem v London, kjer je moja žena in jaz preživela šestnajst dni in jo zastopala kraljica.

Iz zadnjih sil

Nepalski s šerki

Nočni izhod

Na vrhu

Vračanje v domovino, kmalu sem spet doživela veliko veselje: indijska vlada, ki je bila ustanovljena v Darjeeling prve šole visokega plezanja in me je zaupala.

Upamo, da je bila ta zgodba za vas zanimiva. Če je tako, potem ponudimo še en članek iz tega cikla: kje se nahaja Everest